5/14/2015

Hääpäivän hiukset

Millainen olisi minun unelmieni hääkampaus? Jos asusteiden päättäminen hääpäiväksi on vaikeaa, niin vielä vaikeampaa on päättää hiustyyli. Normaalisti arkena pidän hiukseni ovat auki tai ponnarilla. Oikeastaan mitään muita kampauksia en jaksa/ehdi sen enempää arkena laittamaan. Tosin välillä jos on enemmän aikaa ja intoa, laitan hiukset kevyille laineille. Juhlissa pidän hiuksia lähes poikkeuksetta auki, joten siksi olen miettinyt hiusten auki jättämistä myös hääpäivänä. Tämä siitäkin syystä, että haluan hääpäivänä "näyttää itseltäni". Toisaalta nuttura on mielestäni ehkä aavistuksen klassisempi ja tyylikkäämpi vaihtoehto.

Hiukseni ovat luonnostaan melko vaaleat. Värjään kuitenkin (itse) hiuksiani, jotta ne pysyivät kellertävän sijaan hopeaan vivahtavina ja kiiltävinä. Olen miettinyt, että kävisin kampaajalla pari kertaa värjäämässä hiukset ennen häitä, jotta sävy olisi tasaisempi. Toisaalta olen melko tyytyväinen tämän hetkiseen hiusväriini ja kampaajalla käynti on melko kallista (varsinkin kun hääbudjettiin menee jo niin paljon rahaa). Lisäksi kampaajakaan ei aina saa väristä juuri halutun mukaista. Pari kertaa olen käynyt laittamassa tummempia raitoja hiuksiini ja muutaman pesun jälkeen ne ovat jo kadonneet. Jos teillä on pk-seudulla luottokampaaja, niin toki voitte antaa vinkkejä :)

1. Hiukset auki

Tämän tyylistä kampausta olen miettynyt, jos hiukset jätetään auki; isot kiiltävät laineet ja toinen puoli hiuksista jätetty taakse. Tai hiukset molemmilla puolilla kuten kuvassa 1 ja 7.
Kuva
Kuva

2. Hiukset kokonaan/puoliksi kiinni

Mikäli hiukset tulee kiinni, haluaisin että kampaukseen jätetään ilmavuutta ja että nuttura on iso. Mielestäni tämä tyyli sopii erittäin hyvin häihin, koska se on romanttinen ja tyylikäs, muttei tylsä. Toisaalta hiukset voisi olla nostettu ylös kuten kahdessa alimmaisessa kuvassa tai jätetty puoliksi auki.

Kuva

Nämä tyylit on taas sellaisia, mitä en itse valitsisi:

Kuva 1. En haluaisi hiuksiini mitään härpäikkeitä (liian boheemi/rento minun makuuni)
Kuva 2. En myöskään halua että kampaus näyttää liian arkiselta/minun itseni tekemältä
Kuva 3. Pidän klassisista isoista laineista, mutta kiharat pitää harjata siististi jottei kokonaisuus näytä tältä. Tässä kuvassa kiharat ovat mielestäni liian pienet ja hiukset kuivan näköiset. Kokonaisuus näyttää epäsiistiltä.
Kuva 4. Itselläni on todella suorat kuvan tyyliset hiukset. Tämä kampaus näyttäisi liian arkiselta hääpäivänä
Kuva

Millaisia hiustyylejä teille tulee?
Aiotteko kokeilla hiuksiinne uutta leikkausta/sävyä hääpäivää varten?


6 kommenttia:

  1. Mun suosikkeja on noista aukiolevista kolmas ja kuudes, sekä nutturoista keskirivin ensimmäinen :) Oon samaa mieltä noista ei-kampauksista, että hääkampauksen pitää olla, vaikka rento olisikin, niin tyylikäs ja huoliteltu. Sulle sopisi varmasti hyvin juuri tuollaiset ensimmäisen kuvasarjan tyyliset kiharat, ainakin tuosta sivussa olevan kuvan hiuksistasi päätellen ja etenkin, jos valitset olkaimettoman puvun niin näyttäisi upealta :)
    Omista kampaushaaveista oon kans tehnyt postauksen: http://lauranhaablogi.blogspot.fi/2015/04/kampaushaaveita.html :)

    VastaaPoista
  2. Kiitos, ne on mullakin suosikkeja itselleni :). Oon samaa mieltä, että jos on olkaimeton puku, niin hiukset voisi olla auki, jottei kokonaisuus jää liian "paljaaksi". Jos taas on hihat tai mekon selässä jokin hieno yksityiskohta, niin hiukset voisi laittaa kiinni, jotta nämä pienet yksityiskohdat erottuisivat paremmin :)

    VastaaPoista
  3. Tosi kivoja nää sun kuvakollaasit eri tyyleistä! Mulla on kampaushaaveet vielä kahden vaiheilla, aluksi ajattelin itsestäänselvästi laittavani toispuoleiset laineet vintage-henkeen, mutta olen alkanut miettimään myös niskanutturaa. Jahkailu johtuu tietysti siitä, ettei hääpuvusta ole vielä tietoa. Sitten kun se on löytynyt niin selkenee. :) Huntu (jonka olen päättänyt laittaa) asettaa tietysti omat vaatimuksensa.

    VastaaPoista
  4. Kiitos :) On helpompi itsellekin hahmottaa kun näkee tällaisesta kuvasarjasta omia suosikki tyylejä. Varmaan pitää ennen häitä kokeilla muutamaa eri kampausta, jotta selkenee mihin sitten hääpäivänä päätyy. Sulla on paksut hiukset, niin sopii varmasti hyvin molemmat tyylit. Jos laitat hiukset kiinni niin ehkä kakkos kuvakollaasista 1 ja 6 kampaukset voisi sopia parhaiten :)

    VastaaPoista
  5. Minulla tulee olemaan olkaimeton puku ja haluan hiukset puoliksi kiinni ja puoliksi auki, mielellään kiharaa ja lettiä :) Kirjoittelinkin tästä juuri vähän aikaa sitten postauksen. http://tanaanhuomennaikuisesti.blogspot.com/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eli melko samaa tyyliä. Käyn kurkkaamassa :)

      Poista

Kaunis kiitos kun ilahdutit minua kommentillasi :)