4/22/2015

THE DRESS- mekkoa metsästämässä

Koska olen vaaka, tuottaa hääpuvun valinta minulle erityisen paljon "tuskaa". Valinnanvaraa on superpaljon! Minulla on melko selkeä visio millaisen mekon haluan, mutta niitäkin vaihtoehtoja on liikaa.

Olen eniten mieltynyt merenneitomallisiin pitsisiin hääpukuihin.
Tässä Pronoviaksen sivuilta napattuja ihania hääpukuja.





Olen käynyt kokeilemassa mekkoja muutamissa hääpukuliikkeissä muun muassa Seremoniassa ja Lavemilla Helsingissä. Molemmissa myymälöissä oli palvelu mielestäni hyvää ja ystävällistä. Lavemilla on vain se huono puoli, ettei siellä saa kuvata. Sieltä nimittäin löytyi yksi erittäin potentiaalinen vaihtoehto. Seremoniassa oli taas se oli ärsyttävää, että "et tarvitse ajanvarausta meille". No sellaista en sitten tehnyt ja jouduin odottamaan ainakin tunnin, että pääsen mekkoja sovittamaan. Tästä viisastuneena; tehkää aina ajanvaraus, vaikka liikkeen nettisivuilla toisin sanotaankin. Näin vältyt turhalta jonottamiselta.

Seremoniasta ei tällä kertaa löytynyt sitä oikeaa mekkoa, mutta tässä kuitenkin kuvia joistain sovittamistani mekoista.On muuten hauska miten erinäköisiä mekot ovat pitkien ja hoikkien mallien päällä, kuin sitten "oikealla ihmisellä" ainakin minun kohdalla muutos oli aika suuri :D Mutta älkää välittäkö hassuista ilmeistäni/ poseerauksista kuvissa..

Seremonia
Pronovias
Maitza
Maitza/ Pronovias




Mielestäni tämä mekko oli ihan kiva, mutta olisiko tuo helma kuitenkin liikaa? Toki tyllikerroksia on mahdollista vähentää. No kuten sanottu, ei kuitenkaan ehkä se "the one dress"

..

Kuten näkyy, mekko oli liian isoa kokoa (kavennettu neuloilla)


Seremonia
Pronovias
Ombera

Huomasin muuten, että tätä mekkoa ei ainakaan toistaiseksi ole enää Seremonian valikoimassa
Ombera/Pronovias

Tämäkin mekko oli mun mielestä ihan kiva. Kangas oli ihanan pehmeää ja pienellä kavennuksella olisi istunut todella hyvin.





Seremonia
Avenue Diagonal
Galduin


Galduin/Avenue Diagonal

Tämäkin mekko oli pikkuisen iso ja ainakin kuvassa näkyy jäävän vähän rypylle. En nyt muista enää johtuiko se mallista vai olisiko itse pitänyt asetella se päälle paremmin.  Tämä oli mielestäni kaunis, mutta kangas oli jotenkin aika jäykkää, joten se ei ollut niin mukava päällä kuin esimerkiksi tuo Ombera.



Tämän viikon lauantaina olen menossa sovittamaan uudelleen mekkoja Lavemille ja olen varannut ajan myös Niinattarelle. Niinattarella saa ottaa kuvia, joten ilmoittelen, jos löytyi potentiaalisia vaihtoehtoja :)

Mekkojen sovitus on muuten yllättävän rankaa ja saattaa tuntua turhauttavaltakin, jos/kun juuri sitä unelmien mekkoa ei meinaa löytyä.


Millaisia mekkoja te olette katselleet? Mikä oli teidän suosikkinne näistä kolmesta mekosta?

4 kommenttia:

  1. Kauniita pukuja! Mun suosikki noista on ihan ensimmäinen :) Sulle sopii kyllä tosi hyvin nuo kokeilemasi mekot, etenkin nuo kaksi ensimmäistä, olet tuon malliseen pukuun juuri "oikean muotoinen" :D Mä oon itse miettinyt aika samanlaisia hääpukuja (pitsinen merenneito), mutta vain olkaimellisena versiona kun itselleni ei olkaimettomat niin sovi :)

    VastaaPoista
  2. Oli kyllä todella kauniita pukuja. Kiitos :) Nuo kaksi ensimäistä onkin enemmän merenneitomallisia ja tuo viimeinen sitten puolimerenneitomallinen, joka ehkä kuitenkin tuo lantiota hieman epäedullisesti esille. Kokeilen lauantaina Niinattarella ja Lavemilla oikeastaan vain pitsisiä merenneitomallisia, eli onneksi on se selkeä visio mallista.

    Sulle sopii varmasti kanssa merenneitomalli, kun olet pitkä ja hoikka :). Ootko jo käynyt kokeilemassa mekkoja? Tuleeko sulle huntua? Mäkin oon miettinyt, että pienet olkaimet olisi kivat ja sitten selkä voisi olla avoimempi. Jossaikin mekoissa ne on tosin olleet liian "kovaa pitsiä" tai hiertäneet, joten siinä kannattaa olla erityisen tarkka ja kokeilla että pystyy nostaa kädet ilmaan :D

    VastaaPoista
  3. Helpottaa kyllä paljon sovitusurakkaa, kun tietää valmiiksi millaista etsii! Olisi aika raskasta kokeilla kaikenmallisia pukuja saadakseen ensin selville millainen itselle sopii ja sitten vasta aloittaa se varsinainen oikean puvun etsintä! :D
    Mä oon tehnyt kanssa omista pukuhaaveista postauksen: http://lauranhaablogi.blogspot.fi/2015/04/haapuku-elaman-tarkein-asu.html oon siis käynyt kerran kokeilemassa, ja aion käydä vielä samassa liikkeessä uudelleen. Huntua en varmaan hanki ainakaan jos puvussa on jotenkin erikoinen selkäosa, ettei se peitä sitä. Aiotko sä hankkia hunnun? Olkaimettomaan se sopii kyllä parhaiten!
    Ja hyvä vinkki tuo että kannattaa kokeilla nostaa käsiä! En viimeksi tajunnutkaan! :)

    VastaaPoista
  4. Pitääpä käydä lukemassa blogipostauksesi :).
    Todennäköisesti huntu tulee, koska mulle ei varmaan tule boleroa tms. joten se vähän peittäisi olkapäitä.
    Huntu olisi kuitenkin käytössä vain kirkossa ja ehkä kuvauksissa. Tosin tuo selkäosa on hyvä huomio, huntu peittää sen. Pitääpä kokeille miten käy sitten ku se oikea puku löytyy!

    VastaaPoista

Kaunis kiitos kun ilahdutit minua kommentillasi :)